Architektura użytkowa w strefie publicznej
Książkowym przykładem architektury użytkowej, choć niektórzy nie zgodzą się z tym, jest architektura międzynarodowych lotnisk tj. portów lotniczych. Każde nowoczesne lotnisko jest specyficzne pod względem architektonicznym. Uzależnione jest to, od ukształtowania terenu, oraz dostępnej powierzchni, na jakiej ma znajdować się strefa obsługi pasażerów. Należy mieć na uwadze, że lotniska to architektura rozległa i rozwlekła. W zdecydowanym stopniu narzuca organizację przestrzeni. Port lotniczy to nie tylko terminal odpraw dla pasażerów, lecz hangary, magazyny, parkingi, zamknięte strefy celne oraz przeładownie bagaży. Każdy terminal posiada zautomatyzowany system transportu, gdzie główną rolę odgrywają przenośniki taśmowe oraz przenośniki wałkowe. Te drugie są bardziej praktyczne i są mnie awaryjne oraz pozwalają na transport większej ilości bagażu. Od momentu załadowania bagażu po stronie technicznej po przylocie samolotu, po dostarczenie bagażu do korytarza końcowego po odprawie, nasz bagaż może podróżować na przenośnikach nawet kilka kilometrów, zanim trafi z powrotem w nasze ręce.
słowa kluczowe: Primacon przenośniki rolkowe, przenośniki Primacon, przenośniki rolkowe Primacon, przenośniki spiralne Primacon, yalung kang