Rate this post

Studenckie życie to termin, który łączy się z wieloma często nieprawdziwymi stereotypami. Wiele młodych osób, szczególnie tych które nie miały jeszcze okazji studiować jest przekonanych, że jest to czas beztroskiej zabawy i niezależności natomiast nauka występuje gdzieś na dalekim planie i wcale nie trzeba poświęcać jej wiele czasu, aby studia skończyć. Faktycznie lata studenckie to czas intensywnego życia towarzyskiego. To właśnie wtedy zawiązują się najtrwalsze przyjaźnie, wiele osób właśnie na studiach poznaje swoich przyszłych partnerów życiowych.

Czas studiów to okres dużych zmian. Wiele osób wyjeżdża ze swoich rodzinnych stron do większych ośrodków miejskich po to, aby studiować na znanych i prestiżowych uczelniach. Praktyka pokazuje, że większość spośród tych osób w swoje rodzinne strony na stałe nie wraca już nigdy, bo Kraków czy Warszawa dają dużo lepsze perspektywy zawodowe i mieszkaniowe.

Studia to czas niewątpliwie przyjemny, dający możliwość zdobywania wielu nowych doświadczeń. Nie dla wszystkich jest to jednak okres beztroski. Wiele osób w okresie studiów cierpi na znaczne niedobory finansowe. Studiowanie w obcym mieście kosztuje niemało, dlatego wiele osób już w czasie studiów stara się dorabiać aby zdobyć dodatkowe pieniądze, a nawet pracuje na pełnym etacie.

Studenci próbują bardzo różnych zajęć dorywczych. Najczęściej jest to roznoszenie ulotek, udzielanie korepetycji, praca w charakterze hostessy czy dorabianie w barach szybkiej obsługi. Wiele osób korzysta z dużego rynku jakim są mieszkańcy akademików i proponuje pisanie prac magisterskich oraz pisanie prac licencjackich. Zwykle pisanie prac zaliczeniowych czy semestralnych nie jest traktowane dosłownie, a sprowadza się jedynie do pomocy w zbieraniu materiałów i tworzenia ogólnego planu pracy.

Inne sprawdzone sposoby na dorabianie podczas studiów to opieka nad dziećmi i osobami starszymi, a także sprzątanie mieszkań i domów. Nie brakuje także osób, które odpowiadają na takie ogłoszenia jak statystowanie w filmach czy udział w reklamach.